Nieuwsbericht
Veiligheid is niet vanzelfsprekend. Elk jaar raken namelijk zo’n 13.000 kinderen gewond door een verkeersongeval. In ruim driekwart van de gevallen gebeurt dat binnen de bebouwde kom. Voor het tweede jaar organiseert Toyota en Veilig Verkeer Nederland de meerjarige campagne: Veilig Uit & Thuis. De boodschap is simpel: kinderen moeten veilig bij hun sportclub kunnen komen (of ze nu uit of thuis spelen).
Dit jaar gaat ‘Veilig Uit & Thuis’ met een nieuwe campagne verder op dit thema. Veilig Uit & Thuis richt zich het komende seizoen op alle automobilisten en op sportende kinderen. Met onder andere een radiocampagne wijst Veilig Uit & Thuis automobilisten op de verantwoordelijke rol die zij hebben ten opzichte van fietsende kinderen.
Daarnaast kunnen jeugdteams (6 t/m 14 jaar) uit het hele land met hun zelfbedachte teamyell op de landelijke radio komen. Yells kunnen worden ingezonden via de actiesite www.veiliguitenthuis.nl. Elke week worden de inzendingen beoordeeld door een onafhankelijke jury en wordt de leukste en origineelste yell opgenomen bij de sportclub. Deze yell wordt vervolgens verwerkt in de landelijke radiocommercial die de week erna op vrijdag en zaterdag – de sportdagen bij uitstek- wordt uitgezonden.
Aan het eind van het sportseizoen wint het team dat de meeste stemmen voor hun yell weet te verzamelen nog een prijzenpakket. Zo ontvangt de landelijke winnaar voor het hele team fietsen in de clubkleuren voor het hele team en krijgt de club een cheque ter waarde van € 2.500,- om te investeren in veiligheidsmaatregelen op en rond de club.
Dus teams van Vitesse, doe mee! Kijk op www.veiliguitenthuis.nl voor meer informatie.
Recente nieuwsberichten
Uitgelicht bericht
Overzicht Puikman